Jag kommer sakna dig, morfar.

Inatt somnade morfar in, i en ålder av 83 år och det känns så fruktansvärt overkligt. Jag försöker verkligen förstå, men det går inte. Men jag är så glad och tacksam för all den kärlek och glädje som morfar gett oss alla. Finns ingenstans som man har känt sig mer välkommen än hos honom och mormor. Och detta kommer jag ta med mig. Jag vill vara som han var. Glad och tacksam för det lilla, och ständigt positiv. För honom var livet underbart och det är så jag kommer minnas honom. Han var den bästa morfar man kunde ha och jag är så glad för all den tid man fick med honom. Men jag kommer sakna dig, morfar. För ingenting kommer bli sig likt utan dig. Kommer sakna att någon slår ihop händerna och säger "men gud, så fantastiskt att ni är här!" Och det kommer inte heller att vara samma sak att åka till Bastuträsk i sommar då du inte är där. Så det tomrummet du lämnar efter dig, det kommer aldrig kunna fyllas igen. Men i våra minnen kommer du alltid finnas kvar. Alltid.
.
Och det är såhär jag kommer minnas dig, med ett leende som alltid värmde och något skojigt som alltid fick mig skratta.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Alltid tråkigt när någon går bort! Det får en att inse värdet av sina nära och kära! Massa kramar till dig :)

2011-05-17 @ 12:27:54
URL: http://emeliesundkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0