Helvetesresan

Flygresan Skellefteå - Arlanda. Jovars, den gick ju fint.
Flygresan Arlanda - Landvetter. Hm. Inte fullt lika trevlig. Hade en kille som satt till vänster om mig (på andra sidan mittgången) som kräktes både mycket och högljutt lite då och då, och till höger om mig hade jag ett kärlekspar som satt och snuttiplutt-gullade med varandra och hånglade typ hela resan. Väldigt otäckt. Så ja. Imorgon lär jag väl ha vinterkräksjukan och ja. Saknaden efter min egen grabb blev ju definitivt inte lindrigare pga de där kärleksfulla typerna. Och till råga på allt så hade tydligen planet besök av turbulensen från helvetet, så även om jag sagt pepparkaka typ trettiofem gånger sen jag klev av, så är jag fortfarande halvdöv.
.
Men annars då. Hur gick flygbussresan?
Jo, såhär gick det:
Problem 1 - det var mycket folk som skulle med, alldeles FÖR MYCKET folk
Problem 2 - Alldeles FÖR MYCKET folk, fick efter många om och men åka med
Problem 3 - bussen åkte iväg utan att stänga bagageluckan - chauffören fick gå ut och stänga den
Problem 4 - en passagerare kom på att han hade glömt sin väska vid hållplatsen - bussen fick vända och hämta den
Problem 5 - framdörren på bussen gick inte att stänga helt, så det ventilerades friskt hela resan
Problem 6 - spolarvätskan var slut och chauffören körde typ tittut-leken med sig själv för att hitta ställen att kika ut på
Räddningen - Busschauffören var king och lugn som en filbunke och jag hade ståplats på första parkett. Typ. Men så vad säger man. Ska man kanske överväga tåget nästa gång iaf?
.
Hur som haver. Det är mysigt att vara här igen och träffa Fia. Har saknat både henne och lägenheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0