Best of 2010, part 1

Nu ska jag försöka mig på något, som så redan så många gjort, men jag ska försöka plocka ut det bästa av 2010, vilket är typ omöjligt. Men jag ska göra ett försök:
.
Januari - snökaos i norr, firade Simone och pappas födelsedag, reste runt lite och besökte Linköping och kom sedan tillbaka till Mölndal för att börja styra flytten mot Gamlestaden och till Joppe, började stretcha i hopp om att bli vigare (gick ju sådär), men var allmänt taggad på allt och ingenting.



Februari - månaden började bra, trivdes sjukt bra i nya lägenheten och med nya roomien. Skolan rullade på och jag kände att jag älskade livet mer än någonsin. 

Mars - var månaden då allt hände, gjorde en spontan hemresa till skell för att få distans till lite saker, återvände till Göteborg för nya tag och så småningom rullade det mesta på som vanligt igen, förutom en stukad fot som hade alla färgkombinationer i universum. Vi firade Joppes 20-årsdag med pompa och ståt och samlade sjukt många vuxenpoäng då vi bjöd på mat till hans tjocka släkt. Under denna månad började även våren träda fram i Gbg.



April - våren anlände på riktigt till Göteborg och när det såg ut såhär (bild 1) i Skell, så såg det ut såhär (bild 2) 5 dagar senare nere i Gbg. Och det var ju rätt nice. Så vid slutet av april började folk fråga om man varit utomlands, men icket. Det var bara BA:s parkering som levererade konstant sol och bruna pigment. Det blev även Valborgs och definitivt en kväll att minnas. Fråga bara min vinflaska som satt klistrad i min hand hela kvällen. Jag och Madde i min klass var även med och skakade lite rumpa i Kristian Anttilas musikvideo "Världens snuskigaste man" och några från klassen var sedan i Haga och deltog i årets Flashmob inför Eurovision Song Contest och slutligen, efter en hetsig RUO/examination, åkte klassen till Stockholm för att se "The Last Bounce".






Maj - våren fortsatte att prestera och det blev många härliga och varma dagar i Göteborg och våran innergård utnyttjades till fullo, både med solning och grillning av mat. Det var 90-talsfest på Danshuset och många makalösa och klassiska kostymer levererades. Jag blev otippat bjuden till Köpenhamn över en dag av och fick hetsbesöka alla diverse sevärdheter. Och vårens absolut bästa vårdag tillbringade vi hemma hos Fanny med pool-och jacuzzibad, samt förbaskat god mat. Hann även med ett mysigt besök till Saltholmen.







Juni - Skolan närmade sig sitt slut och det var dags för den årliga sommarfesten på BA. Och denna underbara avslutningsdag inleddes med champagnefrukost på vår innergård, därefter glassätning på Lejonet och Björnen och sedan förfest på ja, vår innergård igen, för att sedan traska vidare till skolan för att uppleva den bästa sommarfesten ever. Några dagar senare gick tåget mot norr för 10 veckors sommarlov. Och där hemma väntade en fest (där jag för första gången träffade Thomas), jobb och utflyttning av vårt hus på Sjungande. Det var en pärs. Men det gick. Jag, pappa och Simone bokade även en resa till Cypern som skulle äga rum i augusti. Det firades midsommar och jag gick all-in på midsommartravet med brodern, Big Luuk.












Juli - Nu var det dags för den årliga syskon- och respektivefesten i Bastuträsk by och i år var det midsommarstången och mormors gamla trädgårdsmöbler som stod på tur för att bli uppeldade. Min kusins lille nykomling var med på ett hörn, Lukas och Danne drack öl och rökte genom myggnät och jag och Simone myste vid elden. 24 folköl ankom även vid midnatt och då var det kört. Men lite bad och fiskedans med Lukas hanns ändå med innan vi allihop kastade in handdukarna för det här året. Helgen efter det var det dags för Stadsfest, och i Johanna-på-kullen-tältet röjdes det rejält till kungarna, Du å jag. Och dagen efter Stadsfesten, så hade någon idiot lagt Simones konfa, så solglasögon-och bakismaffian anlände till Landskyrkan med vattenflaskor i högsta hugg. Under denna månad uppträdde även jag, Linn och Karro på trästocks, jag blev blixtförälskad i Thomas, och jag, Marcus och Simone hittade en hemlig badstrand.










Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0