Best of 2010, part 3

Oktober - Det här var månaden som gud glömde, eller iaf jag glömde, för det hände egentligen inte så mycket av värde. Men Joppe, min f.d roomie kom och underhöll mig och mitt kaffedrickande med jämna mellanrum och Fia började avslöja sina egenheter och där var osthyveln en ständig följetång. Alltid redo, så att säga. Vi besökte Liseberg, men åkte ingenting, utan spenderade storslantarna på mat från Burger King istället. Hann även med vårt första besök som bortasupportrar för Skellefteå AIK på Scandinavium och där vann de en kämpainsats mot Frölunda, och nä - jag var aldrig orolig. Och i slutet av månaden tog jag flyget hem till min kära.





November - Började denna månad hemma i Skell och umgicks för fullt med Thomas och andra nära och kära. Och som vanligt hetsade man runt i hopp om att hinna träffa så många som möjligt. Fick även uppleva en Flarkenfest då den är som bäst. Vi drack vin, Göran spelade gitarr, Thomas försökte spela munspel, men skyllde på att det var ostämt, och jag och gubbens mamma, var mest bara härliga. Men efter en veckas hemvistelse var det bara att ta sitt pick och pack och rulla ner mot Göteborg igen. Och som vanligt så levererade inte SJ och vi anlände för sent. På tok för sent. Och väl där nere drog dansrepetitionerna igång på allvar inför vår föreställning FRAGMENT. Och det stod väl stilla väldigt länge, innan vi till slut fick en rejäl spark i rumpan och körde på i hyperfart för att sedan bli klara i tid. En liten sneak peak ägde även rum på ja, RUM 26, och där dansade vi och drack för fulla muggar, för att sedan gå ut och skaka loss på ännu en gayklubb. November bjöd också på lite mer huliganhockey och jag och Fia njöt av att få ropa "SKA NI GÅ HEM NU?!?" för andra gången till Frölundasupportrarna.





December - Och så var det då slutligen dags för den sista månaden på det här året. Och även i år gjorde jag ett tappert försök att ta mig an årets julkalender. Men nä. Åren har nog gjort sitt och det blev då inget av den varan i år heller. Men jag och Fia försökte iaf göra julfint hemma och Johan Palm pyntades. Han blev rätt fräsch. Och så småningom var det även dags för premiären av vår föreställning och trots att alla förberedelser var klara i sista sekunden, så tror jag nog ändå vi lyckades charma publiken. Och helgen efter var det dags för den årliga julfesten och temat i år var, The Nightmare Before Christmas och jag och Evve styde en kostym av hennes gamla duschdraperi. Kreativitet 2.0. Och festen var ju såklart heltrevlig, men inga större skandaler i år dock. Trist. Sen när man hade varit bakis färdigt, så väntade julen hemma i skell med århundradets fulaste julgran på torget, samt julaftonar x2. Först blev det en mysig julafton hemma hos mamma i Skellftehamn, och sen en hos pappa i schtaaan. Och jag är förbaskat nöjd över de julklappar som de lyckats skrapa ihop åt mig. Men frågan kvarstår ju fortfarande - vem har sagt att jag varit SÅDÄR snäll i år? Hm. Knappast jag iaf. Hur som haver. Nyåret skålades iaf in i Lunds byastuga med diverse härliga typer och sötnosen fick släpa hem mig vid 2-tiden, för då hade champagnen gjort sitt.







Och nu. Helt plötsligt blev det 2011. Helt stört vad åren går fort, men gud vad man hinner med saker! Och när jag nu har gått igenom året som varit, så kan man faktiskt inte annat än le förbannat stort. För oj, vad fina människor jag har i min omgivning, you make my days.

Kommentarer
Postat av: Fia

hahaha!

grymt utförlig och bra årssammanfattning där! :D

loveit.

2011-01-03 @ 13:39:59
URL: http://fiajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0