Best of 2010, part 2

Augusti - Fick uppleva mitt livs första logfest i Renbergsvattnet, där jag även betalade hela 50 kr för att stödja denna förening, som må vara bra, men som finns vid världens ände. Thomas vägrade lämnade DJ-båset och jag somnade i en backe i väntan på att han skulle tröttna på att spela dålig rockmusik. Därefter var det dags att hälsa på hans mor i mysiga Flarken och sedan var det faktiskt aktuellt att börja införskaffa sig en bikini och andra nödvändigheter inför Cypernresan. Cypern var för övrigt helt oslagbart och jag är glad att vi inte skippade AC:n på rummet. Efter Cypern var det bara att åka hem för att sedan avsluta ett 10 veckors sommarlov med en fetjävla avskedsfest för jag och Fia, som nu snart skulle lämna kära Skell tillsammans med mig. Och vilken cheffest det var också! Alla var på topp och tanken på att man skulle lämna alla familjemedlemmar, vänner, och framför allt sin nyfunna pojkvän tog hårt. Men man var ju tvungen. Skolan kallade. Och efter en försenad tågresa till Götlaborg, så anlände jag och Fia till en lägenhet som inte liknade något annat än en knarkarkvart. Skolan kom iaf igång och vi toknollade ettorna på Göteborgs gator och torg och sedan gick vi ut och dansade ruset av oss på gayklubben, Gretas. Fia gestaltade "Dancing On My Own".












September - Det här var månaden vi hittade brinnande kundvagnar i skogen, när Nathanael skämde bort oss med nybakat bröd och jag och Fia fick bli ett år äldre. Lyckliga oss. Inledde iaf början av månaden med ett besök på Liseberg, där Fia fick göra av med lite kärlek och kalorier till Hästpojken och Kristian Anttila och för att sedan, en helg senare, besöka Karro och Fridas fancy-Sex-and-the-City-fest. Vi var sämst på att klä ut oss och hitta en bra karaktär som passade oss, så vi var helt enkelt oss själva. Sjukt bra fantasi. Lika bra fantasi hade vi då vi skulle äta fyllekäk - Fyra cheese, tack! Ingen extralök blev det dock den här gången. Och inom en snar framtid var kärleken min på plats och det blev mycket kvalitetstid med varandra, samt att vi hann besöka två fester. En lite lugnare hemma hos Nils och hans kanin, och en inflyttningsfest a'la hundratusen pers i våran tvåa. Det var king. Men jag hann inte ens hälsa på hälften av folket, men jag tror de hade det rätt trevligt, av bilderna att döma i alla fall. September var även den månad då jag dansade i färg och bakade den sämsta rulltårtan ever med Evve (för andra gången). September hade också en annan speciell betydelse. Det var nämligen denna månad som jag och Fia tog beslutet om att äntligen skaffa vårt första barn. Johan Palm.













(Stoltmamma_87)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0