Tjuvlyssnat

De mest förekommande kommentarerna/frågorna i denna lägenhet:
- JA JUST JA! (När någon av oss satt på vatten i kastrullen, gått och satt oss i soffan, för att sedan få lite halvpanik när vattnet börjar koka och därefter utropa - JA JUST JA, vattnet!)
- Eh, vad ska du äta? (När klockan har passerat ungefär 21-tiden på kvällen och när någon hör att den andre först öppnar kylskåpsdörren och sedan skafferiedörren).
- Godmorgon, vill du ha gröt? (Denna fråga brukar oftast få ett litet ynkligt svar. Nästan ohörbart).
- Vill du ha kaffe? (Denna fråga ställs alltid av mig och jag brukar få ett JA ungefär 1/87 gånger, men jag kämpar på att fråga ändå).
- Åh, jag har inga kläder! (Detta är väldigt ofta förekommande vid fest, trots att vi både kan ha inhandlat diverse nya plagg dagarna innan, samt att våran klädkammare är närmast smockfull med ja, just det, nya kläder).
- Jag är rastlös. (Detta brukar dyka upp på kvällskvisten någongång, då man redan kollat facebook 35 ggr, bloggat, läst många andras jävligt ointressant bloggar, insett att det inte är något bra på tv, samt att man redan ätit. Kan tilläggas att lösningen på detta problem oftast är att man äter lite till, bara för att ha något att göra).
- Vi borde städa. (Innebär oftast att det tar några extra dagar innan det blir gjort, men det är bra att ha fått det sagt iaf. Jag menar, det är ju tanken som räknas).
- Vi borde handla. (Samma utgång som ovanstående).
(Uppdatering på detta kommer komma löpande).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0