Surrikatfamilj?

Alltså jag säger bara det - D1, vilken fantastisk klass ni är! Tokmysiga hela bunten! Har nästan gråtit och kräkts av skratt ikväll. Helt sjukt. Och som vi har ätit... (Tror den där dietistföreläsningen satte sina spår, haha.)

Och ett av kvällens bästa var följande:
Jag och Sofia sitter och diskuterar Rezas klänning i Idol och att den är köpt på H&M och jag säger då:
-Den där klänningen passar så bra på någon som är lite mörkare i hyn...
Och då ryter Jonathan till med en upprörd ton:
-Men jag är inte från Algeriet!
(Haha, det är inte lätt att höra rätt alla gånger...)

Och sen så var det ju det här med andra språk och dialekter. Vi har en norsk och en dansk i klassen och resten av klassen är från alla möjliga orter i Sverige. Så det här med kommunikationen och att förstå varandra fungerar inte alltid sådär kanonbra. Haha.

Nu blir det dock sängen. Flamenco-workshop och ev utgång väntar imorgon.
Puss och natti!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0