Kulturella Rebecca...

Var förbi Danne igår (en mycket trevlig arbetskompis och grabb som jag umgås med rätt ofta...) Hur som haver, så åkte jag dit på dagen någongång och bara hälsade på och bara satt och degade framför tv:n i ex antal timmar... Sen så kände vi efter sisådär 4 timmar att vi inte hade uträttat ett skit på hela dagen. Så vi tog bilen och åkte förbi Gamla Linköping och gick omkring där och kikade lite. Var riktigt mysigt, men tyvärr så var ingenting öppet pga att det var söndag, men det var riktigt trevligt ändå! Efter det begav vi oss till Domkyrkan i Linköping och där var det verkligen, verkligen fint! Kom in där just då det var någon "Sinnesro-gudstjänst" med lite härlig skönsång av en tjej, så vi stod där ett tag och bara lyssnade, Och ja, jag vet inte vad, men jag blir alltid så sentimental då jag är i kyrkan, förstår inte vad det är... Men det måste vara för att allt är så lugnt och fridfullt och vackert. Men ändå. Sjukt.

Därefter gick vi och köpte varsin godispåse på en makalös godisbutik och sen lite mat på Kikkobar (och nu har jag äntligen fått se de fascinerande toaletterna där... haha). Så ja. Det blev en mycket trevlig kväll igår, samt att man fick se lite mer av vad den här staden har att erbjuda. Så det tackar vi för. :)

En del av Gamla Linköping.

Inuti Domkyrkan. Fint eller vad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0