Acceptans, eller?

Så otroligt meningslöst att det ska måsta hålla på och snöa sådär helt utan vidare. Ge mig vår och sol istället.

Och min löptur gick väl inte riktigt som jag hoppats på. Benen var inte sådär superpigga så det var tungt som attan, men sprang då några kilometer iaf, så det får då räcka för idag.


Ja, nu när jag har dator, mobil och bluetooth så kommer ni att få stå ut med många såna här värdelösa bilder. Bara så ni vet.

Och för övrigt. Varför heter det bluetooth/blåtand egentligen? Det är ju ingen logik i det överhuvudtaget.

Kommentarer
Postat av: Tina

Blåtand är uppkallad efter den danska vikingakungen Harald Blåtand (år 935 till 985)

Sven Mattisson på Ericsson var med om att utveckla Bluetooth och berättade för Jim Kardach från Intel om vikingatingen som var så viktiga för kommunikation och nyhetsförmedling men samtidigt betydde en hel del underhållningen på den tiden. Kardach tilltalades av detta och associerade från ting till radiosystem. På det sättet kläcktes namnet Bluetooth. Från början enbart ett arbetsnamn, men numera som alla vet, det officiella. Från allra första början kallades det för MC-Link (Multi-Communication Link)

2009-03-11 @ 09:08:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0