Kattjakt

Blev lite dramatiskt här i Skägget för någon timme sedan. Jag och Nils satt och såg på TV och så såg jag bara plötsligt att det speglades en katt i grannens fönster (i huset mittemot) och jag inser ganska snabbt att det är Tindra som är ute på taket. Så jag skyndar mig till sovrummet och klättrar ut lite halverst ur fönstret och efter ett tag kommer hon tillbaka... Men sen så inser vi ju att Hector också är helt försvunnen... Och han är inte på taket... Så Nils springer då ner och hittar honom helt chockad nere på marken... Så lillgubben har alltså hoppat ner från taket (och vi bor på tredje våningen). Men turligt nog, så verkar han ha klarat sig rätt okej... Han haltade till en början, men har återhämtat sig nu. Så ja, det var kvällens drama här.

Nils har för övrigt råkat raka av sig allt hår och ser nu ut som en soldat som ska skickas till Afghanistan eller nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0