Norrköping

Snacka om att vi blev bortskämda igår! Daniel hade gjort en makalöst god baconlindad fläskfilé som var fylld med allt möjligt gott. Och till detta så serverades ugnsbakad klyftpotatis med b-sås och fetaostsallad! Ojojoj! Det var det godaste jag ätit på länge!

Sen efter middagen blev det en massa prat och en massa godis. Och en av diskussionerna var när klockan är exempelvis 18.25, säger man då att det heter "25 över 6" eller "fem i halv". Jag, Nils och Danne talade verkligen för att det heter "25 över", medan Åsa (som är från Katrineholm) prompt säger att det heter "fem i halv". Hm. Vad är rätt? Och har det något att göra med vart man är uppväxt? Själv tycker jag att det är så fruktansvärt ologiskt med att säga 5 i halv, för om man nu säger "ja, nu är klockan 20 över, snart 5 i halv", så låter det ju helknäppt. Eller? (Håll med mig, tack...) Haha ja. Nog om det.

Har jobbat idag, otroligt lite folk för att vara löningshelg. Men dagen gick ändå fort och ikväll väntar ytterligare en godispåse på mig. Herregud, mitt sockerberoende just nu är inte bara litet alltså... :)

I väntan på bussen...
Värdparet... :)
MATEN - fantastiskt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0