Är det såhär det känns att vara ledig?

Är ledig nu i 6 dagar innan skolan börjar och det är den längsta ledighet jag haft i Sverige på 2 år. För de andra få tillfällena som jag varit ledig så har jag varit utomlands varenda gång, inte för att det är något fel på det, absolut inte! Men det är bara så annorlunda mot för i Sverige. För här hemma händer det inte mycket, speciellt inte när vädret är så pass dåligt som det är idag och igår. Så dagarna känns faktiskt grymt dryga! Det är nästan som att jag hellre skulle vilja jobba ibland... Fast det är ju ändå trots allt ganska skönt att bara ligga i sängen och dra sig typ hur länge man vill...

Idag blir det i alla fall att ta sig en sväng förbi Konsum och städa ur mitt skåp, lämna tillbaka nyckeln och självklart - säga hejdå till alla underbara människor där borta! Kommer kännas ganska så skumt, har ju trots allt jobbat där i över 2 år nu. Men blir nog jobb där nästa sommar då jag kommer hem från Linköping, så det känns ju skönt.

Annars är det bara att fortsätta med packningen. Har fått ner allt från väggarna nu, förutom några skumma hyllor som Lukas skruvat upp med någon skum borrmaskin. Och det övriga ligger mest bara huller om buller. Småtjoller, porslin och kläder - ja, kläder! Herregud! Visste inte att jag hade sådär mycket kläder! Oh my God.



Kartonger överallt.



Tomt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0